Wednesday 18 October 2017

Moving Gjennomsnitt A2 Business Studier


Markedsanalyse Flytende gjennomsnitt A2 Business Studies.1 Markedsanalyse Flytte gjennomsnitt A2 Business Studies.2 Starter Mallet of Panic Emne 1 Art of British Wildlife Emne 2 Merker av Confectionary Emne 3 Markedsføring Nøkkelvilkår.3 Mål og mål Formål Å forstå Flytte Gjennomsnitt Mål Definer og forklar Moving Averages Beskrive bruken av Moving Averages Analyser nytten av Extrapolation.4 Moving Averages Definisjon En teknikk for å identifisere en underliggende trend ved å utjevne ut svingninger i salgsdata Fluktuasjoner kan skyldes sesongmessig etterspørsel etc.5 Tre måneders Moving Average Method Add sammen tre sammenhengende måneder data Beregn et gjennomsnitt.6 Metode MånedSalg 000s Beregning3 Måned Moving Gjennomsnitt Januar24 Februar27 Mars29 April29 Mai32 Juni27,7 Case Study 4Sport Gym.8 MånedSalg 000s Beregning3 Måned Flyttende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 24 27 29 326 6 Mars29 27 29 29 328 3 April29 mai32 juni27 juli31 august32 september34 oktober38 november39 desember3 9,9 Oppgave 1 MånedSalg 000s Beregning3 Måned Flytende Gjennomsnitt Januar24 Februar27 24 27 29 326 6 Mars29 27 29 29 328 3 April29 29 29 32 330 Mai32 29 32 27 329 3 Juni27 32 27 31 330 Juli31 27 31 32 330 August32 31 32 34 332 3. september34 32 34 38 334 6 Oktober38 34 38 39 337 November39 38 39 39 338 6 Desember39.10 Oppgave 2 Fluktuasjon 2.11 Oppgave 3 Presentet Future.12 Tre Måneders Flytende Gjennomsnitt Tar ut variasjoner i økonomiske tall F. eks. Sesongfaktorer Timeskala dvs 3 måneder 4 måneder 12 Måned avhenger av virksomhetens art. Supermarkeder bruker korte perioder. Byggefirmaer bruker lengre tidsperioder.13 Ekstrapolering Ved å bruke tidligere og nåværende data om et marked og bruke en identifisert underliggende trend for å forutsi fremtidig salg.14 Fordeler Ulemper med ekstrapolering I grupper bestemmer du tavlene dine om fordelene og ulempene med ekstrapolering Du vil kanskje vurdere følgende Budsjetter, motivasjon Målinnstilling Nedfall av forutsigelse Type marked for virksomheten er in.15 Fordel dens og ulemper med ekstrapolasjonsfordeler Kan gi informasjon om innstilling av funksjonelle korpsmål Bidra til å sette budsjett og arbeidsstyrkeplanlegging Ulempen Prediksjon er avhengig av fortiden Fint i langsomme markeder Kan være misvisende i raske markeder som teknologi der konstant RD kreves. S-cool, revisjonswebsiden. Markedsforskning. Markedsundersøkelse innebærer å samle og analysere data fra markedet, dvs. fra forbrukere og potensielle forbrukere for å kunne levere varer og tjenester som dekker deres behov. Dette er forskning designet for å samle primære data, som er informasjon som er oppnådd spesielt for studien i spørsmålet. Det kan samles på tre hovedveier - observasjon, spørreskjemaer og eksperimenter. Observasjon innebærer å se på folk og overvåke og registrere oppførsel, for eksempel fjernsynsmønstre, kameraer som overvåker trafikkstrømmer, detaljhandelsrevisjoner som måler hvilke merker av produkt forbrukere kjøper. Questionn aires er et middel til direkte kontakt med forbrukerne og kan ta en rekke former Personlige spørreskjemaer som dør-til-dørintervjuer, postspørsmål, telefon spørreskjemaer og gruppe spørreskjemaer, for eksempel å be om holdninger til en gruppe forbrukere til et nytt produkt Spørreskjemaer kan være en svært kostbar og tidkrevende prosess, og det kan være svært vanskelig å eliminere elementet av bias i den måten de utføres. Det er viktig at alle respondenter må stilles de samme spørsmålene i samme rekkefølge, uten hjelp eller vekt legges på visse spørsmål svar. Eksperimentasjon innebærer innføring av en rekke markedsaktiviteter i markedet og deretter måling effekten av hver av disse på forbrukerne For eksempel test markedsføring, der et nytt produkt lanseres i en liten, geografisk område og deretter forbrukernes respons mot det vil diktere hvorvidt produktet lanseres nasjonalt. Dette er samlingen n av sekundære data, som tidligere er samlet inn av andre og ikke er utformet spesielt for studien i spørsmålet, men er likevel relevant. Sekundære data er langt billigere og raskere å samle enn primære data, men det kan være utdatert av tiden som den undersøkes Hovedkildene til sekundære data er referansebøker, regjeringspublikasjoner og bedriftsrapporter. Den primære og sekundære forskningen vil gi virksomheten mye data om sine markeder og forbrukere. Disse dataene kan da brukes til å beskrive den nåværende situasjonen på markedet, for å forsøke å forutsi hva som vil skje i fremtiden i markedet, og for å forklare de trender som har skjedd. Virksomheten kan også bruke markedsundersøkelsesdataene til å segmentere markedet. Dette innebærer å bryte markedet ned i Distinkte grupper av forbrukere som har lignende egenskaper, for å tilby hver gruppe et produkt som best tilfredsstiller deres behov. De viktigste måtene å segmentere et marked er, er forbrukerne. r kjennetegn dette innebærer å undersøke holdninger, hobbyer, interesser og livsstil. Med demografi er deres alder, kjønn, inntekt, type hus og sosioøkonomisk gruppe. Med beliggenhet landsområdet, urban - v-landlige etc. Effektiv segmentering av markedet kan føre til at nye muligheter blir identifisert, dvs. gap i markedet for et produkt, salgspotensial for produkter som skal realiseres og økt markedsandel, omsetning og lønnsomhet. Kvantitativ forskning innebærer gjennomføring av markedsundersøkelse ved å ta en prøve av befolkningen og spørre de forhåndsdefinerte spørsmålene via et spørreskjema, normalt 200 respondenter for å oppdage de sannsynlige nivåene av etterspørsel på forskjellige prisnivåer, estimert salg av et nytt produkt og den typiske kjøperen av selskapets produkter. Dataene er numeriske og kan være analysert grafisk og statistisk Det finnes flere typer eksempler som kan brukes til å samle kvantitative data. Random sampling - dette gir hvert medlem av publ ic en like sjanse til å bli brukt i prøven Respondentene blir ofte valgt av en datamaskin fra en telefonkatalog fra valgregisteret. Kvartalsprøving - denne metoden innebærer at forbrukerne grupperes i segmenter som deler bestemte egenskaper, f. eks. alder eller kjønn. Intervjuerne er da fortalte seg å velge et bestemt antall respondenter fra hvert segment. Antallet personer intervjuet i hvert segment er imidlertid ikke vanligvis representativt for befolkningen som helhet. Klusterprøvetaking - dette innebærer vanligvis at forbrukerne grupperes i geografiske grupper eller klynger og deretter En tilfeldig prøve utføres innenfor hvert sted. Stratifisert prøvetaking - forbrukerne er gruppert i segmenter igjen eller lag basert på noen tidligere kunnskaper om hvordan befolkningen er delt. Antallet personer som er valgt for å bli intervjuet fra hvert lag, er proporsjonalt med befolkningen som helhet. Kvalitativ forskning forsøker å få innblikk i motivasjonene som drikker har en forbruker å oppføre seg på en bestemt måte. Det gjennomføres vanligvis gjennom gruppediskussjoner, ofte kalt fokusgrupper for å oppdage begrunnelsen for forbrukernes kjøp. Gruppediskusjonen ledes ofte av en psykolog på en avslappet måte som bør oppfordre forbrukerne til å diskutere deres shoppingvaner og forutfatninger om visse produkter og merker. Dette innebærer å forsøke å estimere fremtidige resultater, f. eks. salgsnivået. Forecasting kan gjøres på flere måter. Ekstrapolering - dette innebærer å identifisere trenden som eksisterte i tidligere data og fortsetter å fortsette Dette inn i fremtiden Dette gjøres ofte ved å bruke en programvarepakke for å etablere en linje som passer best for tidligere data, og deretter bare utvide denne linjen inn i fremtiden. Delphi Technique - dette innebærer å bruke et panel av forretnings - og prognoseksperter som diskuterer og godta langtidsprognoser for viktige problemer og hendelser. Markedsundersøkelser - dette kan brukes til å prøve og etablere kjøpet synger intensjoner for forbrukerne. Tidsserieanalyse - dette forsøker også å forutsi fremtidige nivåer fra tidligere data. Det er fire hovedkomponenter av tidsseriedata, utviklingen, konjunktursvingninger som følge av konjunktursyklusene av tilbakeslag og booms, sesongmessige svingninger og tilfeldige svingninger. Det er klart at det ikke er lett å forsøke å forutse og prognose hva som vil skje i fremtiden, og mange variabler vil endres både på kort og på lang sikt, noe som vil påvirke prognosens nøyaktighet. Det er alltid tilrådelig for bedrifter å bruke en rekke av prognose teknikker for å komme fram til passende og akseptable tall for fremtiden, for eksempel kostnader, inntekter, salgsnivåer, fortjeneste, etc. Det finnes en rekke teknikker som en bedrift kan bruke til å analysere dataene som den samler gjennom sine markedsundersøkelsesmetoder. mener - dette er summen av elementene delt med antall elementer. Medianen - dette er det midterste tallet i et sett med data. Modus - dette er tallet eller verdien som forekommer mest fr likevel i et sett av data. Spekteret - dette er forskjellen mellom høyeste verdi og laveste verdi i et sett av data. Interkvartileområdet - dette vurderer rekkevidden innen sentral 50 av et sett med data. Det ignorerer derfor toppen 25 og bunnen 25 og er mindre utsatt for forvrengning av ekstreme verdier. Standardavviket - dette er et mål på avviket fra middelverdien i et sett av data. Forventningsintervall - dette er et mål for sannsynlig nøyaktighet av resultatene av et utvalg Med et 95 konfidensintervall er det en 0 95 sannsynlighet for at det sanne gjennomsnittet vil være hvor prøven tror det vil ligge med andre ord, resultatene av prøven vil være korrekte 19 ganger ut av 20.Index-tall - dette er et statistisk mål som er utformet for å gjøre endringer i et sett med data som salgstallene lettere å administrere og tolke. Det innebærer å gi et dataelement en verdi på 100 basisperioden og justere de andre dataelementene i forhold til det. For eksempel hvis th e salg for en bestemt bedrift er 200 000 i år 1, 220 000 i år 2 og 270 000 i år 3, så kan indeksnumre brukes til å identifisere trenden i dataene. Salget i år 1 vil bli gitt et indeksnummer på 100 dette er kjent som basisår År 2 har 20.000 mer salg enn i år 1 - dette er en 10 økning, så indeksnummeret i år 2 vil bli 110 År 3 har 70.000 mer salg enn år 1 - dette er en 35 stigning, slik at indeksnummeret i år 3 vil være 135. Gjennomsnittlig gjennomsnitt - dette er en annen måte å identifisere trenden i et sett med data. Det tillater at ekstreme verdier glanses over for å vise det underliggende mønsteret i et sett med data. For eksempel , vurder følgende data om salg i løpet av en 5-års periode for en bedrift. Slideshare bruker informasjonskapsler for å forbedre funksjonalitet og ytelse, og å gi deg relevant reklame Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på denne nettsiden Se vår brukeravtale og personvernpolicy. Slideshare bruker coo velger å forbedre funksjonalitet og ytelse og gi deg relevant reklame Hvis du fortsetter å surfe på nettstedet, godtar du bruken av informasjonskapsler på dette nettstedet Se vår personvernerklæring og brukeravtale for detaljer. Forklar alle dine favorittemner i SlideShare-appen Få SlideShare-appen til å lagre for senere, selv offline. Fortsett til mobilnettstedet. Dobbeltklikk for å zoome ut. Flytt gjennomsnittlig metode. Del dette SlideShare. LinkedIn Corporation 2017.

No comments:

Post a Comment